Khamis, 27 Januari 2011

andai aku

andai...

seandainya yang teruji itu aku
dimanakah tangis hendak ku renjis
apakah rajuk kan dapat dipujuk
mungkinkah sabar menahan debar
seandainya yang teruji itu aku
bagaimanakah nantinya perasaanku

andai...
seandainya yang teruji itu aku
kemanakah langkah hendak ku tuju
kepada siapa pula tempat mengadu
mungkinkah nanti lidahku kelu
seandainya yang teruji itu aku
aku sendiri pun tidak tahu

andai...
seandainya yang teruji itu aku
terdayakah nanti aku merintanginya
segala kepayahan yang bakal direnang
bahagia jaya menantiku diseberang
seandainya yang teruji itu aku
aku mengintai segala kemungkinan

andai...
seandainya yang teruji itu aku
cukupkah nanti segala persediaan
lengkapkah aku dengan taqwa dan iman
atau hanyut lena dengan godaan
seandainya yang teruji itu aku
aku bermohon rahmat dan keampunan

andai...
seandainya yang teruji itu aku
dan seandainya yang teruji itu
bukannya kamu
mampukah benakku menyediakan jawapan
segala persoalan yang mengganggu fikiran
...
andai...
aku punya segala jawapan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan