Khamis, 14 Oktober 2010

mimpi semalam

mimpi aku yang semalam
sebaik mata terpejam
didalam kamar yang suram
mengingatkan aku zaman yang silam
waktu dibangku persekolahan
ada dia ada kamu dan semua rakan taulan
ada suka ada jemu serta semua perasaan
ada nostalgia yang tiada mampu diceritakan!

mimpi aku yang semalam
mengimbau masa yang ditinggalkan
serta sejarah yang telah dilakarkan
betapa tiada terasa masa yang berpergian
cuma usia yang telah mengingatkan
atau mungkin rakan rakan yang telah dipanggil tuhan

mimpi aku yang semalam
masih segar setiap wajah dalam ingatan
masih terngiang setiap bicara yang diucapkan
masih jua terlihat setiap kelibat yang berkeliaran
harus bagaimana pula untuk aku bisa melupakan
mimpi aku yang semalam kesannya amat dalam

pada mimpi aku yang semalam
mungkinkah diri ini digamit rindu yang terpendam
pada kawan rakan taulan yang dulu seperjuangan
atau mungkin nama ini sering jadi sebutan
dalam bicara secawan kopi mereka war warkan
barangkali jua dalam doa yang mereka panjatkan
aku ini tiada daya didalam meneka setiap perkara
cuma hati ini yang terusik dan terasa...
pada mimpi aku yang semalam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan